Thursday, September 15, 2011

sjömans bubblor

Nu har jag hittat (eller snarare kommit på vad det ska användas till) mitt underbara gotlandsullgarn jag har haft liggande i nästan två år.
ântligen ett mönster som passar perfekt... en sjömansbubbelkofta <3
En sån där klassisk, fast ändå modern för bubblorna är lite större än de klassiska.
Och den blir härligt lurvig oxå, för gotlandsullen bara är sådan.

Det är underbart enkelt med mina fina knitpro stickor, de får plats i vilken väska som helst... Och så blir jag så glad av att sticka med dem :-D

Och så var jag så flitig att jag fick sytt färdigt (nästan iallafall) min nya garnväska, med plats till lite större stickprojekt :-) Ja, tänk så mycket som kan hända på ett par dagar!
Ska bli roligt att visa bilder på det färdiga koftan, det går undan för en gångs skull. Tror aldrig att jag varit så snabb på att vilja göra färdigt... får hoppas att det håller i sig ;-) Kram därute <3<3<3

0 kommentarer:

Post a Comment