Friday, September 7, 2012

Samlingen...

 Har lovat bilder, både på det stickade och på min fina samling. Här är den :-)
Vi har i år, fällt många träd, och det blir till många stubbar och kubbar.
Att våran huggkubbe (tja, eller huggubbe!) råkade se ut så här kunde vi ju inte veta. Men...




Det var ju plötsligt väldigt roligt att stapla all ved, när man kunde hitta roliga figurer... eller snarare, strikkepikker :-) Vi har dedikerat en plats på den ena terassen! Så nu står de där, och ser väldans virila ut.
Känner mig lite som Emil i Lönneberga... fast busigare (om det nu går!).





 Min semester gick ut på att njuta och ta det lugnt. Det lyckades delvist, för att jag hade bestämt mig för det!!! Men       å andra sidan har vi fem barn ihopa så det är inte alltid lika enkelt.

Ett njutningsfoto kommer här... en lugn stund i hängmattan med sticket. Ännu ett par ninjastrumpor på gång!
 Sommaren bjöd också på brödbak och utflykter. Fåret bor på Fotevikens museum.

Till sist komer bilden på min Kælling sjal, museumssjalen stickat i lila Kauni garn. Den blev färdig för över ett halvår sedan men monterad här i Augusti :-) Stolt??? Jajamen!



0 kommentarer:

Post a Comment