Tuesday, October 25, 2011

produktiv semester...

Detta höstlov har jag varit otroligt produktiv! Mycket mera än jag brukar hinna med. Jag har virkat två mössor till flickorna, stickat färdigt lillemans raglantröja (efter stort press från honom själv, och vem kan väl stå emot en treåring med bedjande blick frågar "är min tröja färdig mamma?") och till slut (MYCKET STOLT!!!) min egen sjömanskofta <3
Min lilla mans tröja blev mjuk och gosig, garnet hade han själv valt och stolt höll han påsen hela vägen från Netto :-)
När den var klar, trollade mamman (också stolt) fram fem tuffa knappar med spindlar WOW!!!

 Mammans tröja blev också vacker och gosig, har haft på mig den varje dag sedan den blev färdig... faktiskt redan innan, för sista ribkanten blev färdigstickad i tåget på väg till lägerskola i mörkaste Jylland. Mina pojkar i klassen tittade lite undrande när jag stod vid stationen, iförd en kofta utan knappar och en lång rundsticka i midjekanten :-D Men den blev precis färdig i tåget, och knapparna isydda när eleverna hade lagt sig på kvällen. Och på tal om häftiga knappar... kolla in arvegodset... snacka om charmiga knappar med historia! Jag älskar udda ting, så alla knappar i koftan blir olika fast alla gamla slitna i äkta läder.

 
Nu är sista mössan till barnen (för denna gången) under virkning, sen blir det nåt till mamman igen... eller KANSKE, bara kanske en julklapp eller två ;-)

0 kommentarer:

Post a Comment